Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Kenangan....

haaaa...ape yg kau mengelamun tue....hehehe...mesti tengah ingat macam2 kan...sama lah macam aku...sepanjang aku study diploma nie banyak sangat kenangan yang tersimpan dalam memori...kenangan dengan classmate, roomate, ex-roomate, kelab2, badan2 penting and macam2 lah...itu lah yang membuatkan hidup nie lagi bererti...btol x??? betul3x....

hari nie aku nak cerita kenangan aku dengan roomate2 aku masa duduk kat hostel lama iaitu Kapas....kirenya pasal ex-roomate la nie...kitaorg tinggal sebilik 4 org..yg paling lama duduk kat bilik tue...aku la...dari part 1-5...tp sayangnya utk part 6 aku dah terkeluar dari kolej kesayangan nie...sebabnya...erm...ada lah....hehe...selain aku , yg menginap kat bilik nie adalah raja or moon..jiha and mira...jiha ngan mira junior kitaorg la..aku dgn moon (bulan) jiha selalu panggil nama nie..satu kursus yang sama(DPA) and mira ngan jiha ...sama course iaitu food service mgt...dior berdua masuk time kitaorg part2...so..kitaorg senior la....

mula2 diorg masuk tue...aku dgn moon agak risau gak...takut2 lah dpt roomate yg x best...tp alhamdulillah la...semuanya ok..macam2 kerenah dan gaya budak berdua tue..tp kira orait la...gaduh2 skit tue biasa la...ingat lagi...kalau solat tue..solat bejemaah la...x de la selalu tp kerap jugak la...biasanya aku la yg jd imamnya...(sbb ...diorg kata aku lg tua...mmg pun..terima la..)...jiha ada gak jd...kalau time yassin...kalau bilik kitaorg organize...semua x nak ambik tugas baca doa..biasanya aku dgn mira la...(faktor usia sekali lagi...) siap gaduh2 lagi..bkn gadu sbnrnya...bergurau...rindu plak..wkt itu...time puasa..bukak puasa sama2...macamlah di belinya...x igt dunia...alih2 lepas berbuka tersadai kekenyangan..mula lah makanan x abis..(sape tu...agaknya) hehehe..kalau sahur plak...biasanya dr 4 org tinggal berdua la...aku dgn moon je lah..2 lg jrg makan...minum air je...igt lg...ada skali tue terlewat bgn...sempat minum je...gara2 x sedar...hehe...rindunya...

study sama2..pegi makan pun sama..main game...berborak tengah mlm...macam lg la...hehe kadang2 tue lawan main game...berebut nak main...hehehe..kalau ujung minggu...aku selalu blk rumah..kadang2 angkut jugak la diorg blk skali terutamanya moon la...siap demo cara nalk buat kek coklat lagi...pastu makan ramai2...ada sekali jiha belanja kfc...hehe seronok tau...mkn sampai x hbs..bwk ke pg esok plak...

tp, start part 5, moon dah x ddk bilik tue...so tinggal la aku dgn mira ngan jiha...pastu ada new roomate msk...tp x de kesan pun..sbbnya dia selalu x lekat kat bilik...so, aku dgn mira dgn jiha la...masa tue mmg rasa lain macam skit la...sbb aku rapat dgn moon..so, agak terkesan gak la..bila dia xde...tp ok je...dpt jugak harungi satu sem tue...

naik part6...hehe..dgn x di sangka2 ...aku plak yg terkeluar dr bilik tu...hehe(apa lah nasib)..tp ada hikmah nye...tp kitaorg dah jrg jumpe...kalau bertembung pun kat dining...hehe ..sekejap je dpt borak...so..kitaorg decide lah satu hari utk duduk bersama ..borak2,lepak2 sambil makan...tarikh keramat yg akan di ingat...tanggal 3 mei...(dah abis paper).....kitaorg kuar makan malam bersama-sama...macam reunion la plak...... hehe x kesah lah..mmg mlm tue best gak la...borak2, mkn2, gosip2 mmg x lari...x lupe gak sakat menyakat....mmg happening...before kul 11 kitaorg blk...makan2 tue bertempat dkt D'pantai kalau x salah...asalnya nak buat kat ria tomyam..tp tutup plak.....blk kampus...kitaorg ada sesi fotografi....hehe..gambar2 last buat kenangan...lepas nie tak tau jumpe ke x....


nie ada gambar2 yg dah siap di edit...









so..to jiha, mira and raja ...remember this moment as the sweet memories that come between us....sorry kalau ada salah silap sepanjang perkenalan kita...0-0 ye...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 komen:

-atiQah- said...

huhuhuhu...una..rasa sedih pulak bila baca entri una kali ni..
tringat kat Fai, zaza..
semua yg una ceita tu pun pernah org, fai, zaza lalui..
huhuhu..rindu.. :-(